Tangani Masalah Kulit Muka Nipis Dengan Selamat Dan Berkesan

Masalah kulit muka yang nipis menyebabkan kulit mudah luka, menggelupas dan menjadi sangat sensitif terhadap sesuatu yang mengenainya, lebih-lebih lagi bahan kimia. Jadi, penjagaan yang sangat rapi adalah perlu kepada pemilik kulit muka nipis ini.


Kulit muka nipis ini biasa terjadi pada orang yang lebih dewasa. Seseorang yang mempunyai kulit yang nipis lebih mudah menampakkan kapilari darah di bawah lapisan kulitnya. 


Sebab Kulit Nipis 


Kulit kita dibina daripada beberapa lapisan, dan lapisan pertengahan dipanggil dermis. Ia menyumbang sebanyak 90% kepada ketebalan kulit. Tisu yang tebal pada dermis terdiri daripada kolagen dan elastin. Dermis memberi kekuatan, fleksibiliti dan elastisiti kepada kulit. Kulit yang nipis adalah akibat daripada lapisan dermis yang menipis. 

Kulit muka yang nipis sering dikaitkan dengan usia, namun ia boleh juga disebabkan pendedahan kepada UV, genetik, gaya hidup dan penggunaan sesetengah ubat mahupun produk kecantikan kulit. 

Apabila bertambah usia, badan kita menghasilkan kurang kolagen. Kolagen ini adalah binaan bagi kulit untuk mengelakkan kedutan, kendur dan kehilangan kelembapan. Genetik seseorang juga menyumbang kepada berapa banyak kolagen yang hilang dengan pertambahan usia. 

Apabila dermis menghasilkan kurang kolagen, kulit akan kurang keupayaan untuk membaiki dirinya sendiri, menyebabkan kulit semakin menipis. 


Cara Tangani Masalah Kulit Muka Nipis Dengan Produk Shaklee

Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi yang terbaik, dan juga luaran bagi membantu masalah kulit muka nipis  dengan selamat dan lebih optimum.


A) Produk Dari Dalam

1. Shaklee Collagen Powder

Collagen Shaklee

Pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan dan membantu kulit menjadi lebih padat dan anjal. Ini amat membantu kulit yang nipis menjadi lebih tahan dan kuat serta menjadi lebih berseri. 

Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit. 

2. Vivix

 Vivix Shaklee


Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda dan membantu masalah kulit nipis kerana sel kulit sentiasa diperbaharui.

3. Sustained Release Vita C Plus

 Vitamin C Shaklee


Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan di samping mengelakkan pigmentasi berlaku pada wajah dan menjadikan kulit lebih cerah. Kulit yang lebih sihat akan dihasilkan, dan ini sangat membantu masalah kulit nipis.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan dengan optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

4. Energizing Soy Protein (ESP)

 ESP Shaklee

ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit wajah akan kelihatan lebih segar dan cantik. Kulit yang nipis dapat disokong kerana terhasil tisu kulit yang baru yang lebih sihat.

Penggunaan keempat-empat produk untuk dalaman ini memastikan masalah kulit nipis semakin berkurang dalam masa yang singkat secara semulajadi dan selamat.

B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

 Youth Shaklee

Berhati-hati memilih produk kecantikan kerana ramai yang tersilap memilih produk kecantikan dan akhirnya kulit 'breakout' dan kulit jadi makin menipis kerana terhakis dek bahan kimia yang digunakan. Adalah dinasihatkan agar anda yang mempunyai kulit nipis menggunakan produk skincare yang semulajadi, yang tidak merengsakan kulit.

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan. Boleh baca mengenai item yang terdapat dalam set YOUTH di sini.

Antara testimoni pengguna YOUTH..

 Kedutan tepi mata makin pudar
Kedutan tepi mata makin pudar

 Youth Skincare Shaklee
Muka yang berlubang semakin pulih

 Skincare Youth Shaklee
Jerawat semakin pudar
 Skincare Youth Shaklee
Liang pori semakin mengecil

Liang pori mengecil dan kulit lebih licin

Liang pori mengecil

Jerawat semakin pulih dan kulit lebih licin

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi mengatasi masalah kulit nipis dengan cepat, berkesan dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

 Pengedar Shaklee