Rahsia Hilangkan Kedutan Di Muka Dengan Selamat

Kedutan adalah tanda-tanda penuaan yang sukar dielakkan dengan segera melainkan dengan pembedahan, laser atau penggunaan bahan kimia. Berita baik, kerana saya akan berkongsi rahsia untuk menghilangkan kedutan di muka dengan selamat, semulajadi dan berkesan!


Punca utama kedutan adalah kerana semakin bertambah usia, kulit semakin kehilangan kolagen yang merupakan protein penegang utama kulit. Ia bertanggungjawab untuk menghasilkan permukaan kulit yang anjal dan licin. Jadi, perkara pertama yang perlu dilakukan untuk mengelakkan kedutan di muka adalah dengan mengekalkan kandungan kolagen dalam badan. Selain itu, ikuti rahsia ini.


Rahsia Hilangkan Kedutan Di Muka Dengan Selamat


1. Minyak

Minyak kelapa kaya dengan antioksidan dan dapat mencegah pembentukan radikal bebas yang merupakan satu sebab utama penuaan awal. Ia pelembap kulit yang melembutkan secara semula jadi dan mengandungi emolien, yang membantu mengurangkan kedutan. Urut kulit anda setiap malam sebelum tidur untuk membantu mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan semasa anda tidur.

Minyak zaitun pertama kali digunakan lebih 5,000 tahun yang lalu apabila ia diekstrak dari pokok zaitun, dan Mesir menggunakannya sebagai produk kosmetik. Ia digunakan lebih kerap sebagai pelembap kerana ia kaya dengan antioksidan, vitamin A dan E, yang juga membantu melawan radikal bebas yang merosakkan kulit. Ambil satu sudu minyak zaitun dan urut perlahan-lahan pada kulit dua kali sehari. Ia juga berfungsi untuk melindungi kulit daripada kerosakan  akibat terdedah kepada cahaya matahari.

2. Superfood

Kulit anda adalah gabungan protein, air, dan lemak, dan ia memerlukan bekalan makanan yang sihat untuk menjadi lebih sihat. Almond menghidrat lemak bersama-sama dengan vitamin E, sejenis antioksidan yang membantu menghalang kerosakan UV. 

Blueberi mempunyai kombinasi antioksidan yang sangat tinggi dan bertindak melindungi vitamin C. Tomato juga diperkaya dengan vitamin C, tetapi ia mempunyai komponen lycopene yang penting, yang melindungi kulit dari kerosakan matahari dan memperbaiki sistem vaskular.


3. Masker Pisang

Pisang mempunyai kandungan vitamin A, B dan E serta kalium yang baik untuk kesihatan kulit. Lenyek sebiji pisang dengan satu sudu teh jus oren dan satu sudu teh yogurt biasa, kemudian biarkan selama 15 hingga 20 minit. 

Vitamin A akan membantu menghilangkan bintik hitam dan kecacatan, sementara vitamin B akan menghalang penuaan, dan kalium akan melembapkan dan menghidratkan sel-sel kulit. Vitamin E dikenali sebagai "pelindung" kerana kekuatannya dalam memerangi kerosakan radikal bebas dan meningkatkan daya tahan kulit kepada kerosakan UV.


4. Vitamin C Topikal

Ketika muda, kulit anda penuh dengan vitamin penting ini dan semakin berkurang dengan pertambahan umur. Ia memainkan peranan yang penting dalam mengekalkan kulit yang sihat dan berdaya tahan, menurut National Institutes of Health. 

Dengan menambah kandungan vitamin C dalam badan, anda boleh membaiki kesihatan kulit seperti perubahan warna dan garis halus.


5. Mineral

Selenium boleh digunakan sebagai rawatan pencegahan kedutan dan berfungsi sebagai antioksidan yang kuat. Ia meneutralkan radikal bebas dalam kulit dan mengembalikan keanjalan kulit yang semakin kurang akibat penuaan.

Zink adalah penting jika anda kerap mengalami jerawat kerana ia berfungsi untuk membersihkan kulit dan mengurangkan pengeluaran minyak. Ia juga membantu menyembuhkan bekas luka jerawat atau luka yang telah terbentuk.


6. Masker Putih Telur

Campurkan satu biji putih telur dengan satu sudu teh jus lemon segar dan setengah sudu teh madu untuk mendapat manfaat antiseptik dan antibakteria madu bersama-sama dengan astringen dalam jus lemon yang digunakan untuk melawan bakteria. 

Mereka yang mempunyai kulit berminyak akan mendapat lebih manfaat daripada bahan-bahan dalam putih telur. Ia membantu untuk mengetatkan, menyemai dan mengecilkan liang dengan mengurangkan sebum yang berlebihan, atau dikenali sebagai rembesan minyak dari liang-liang kulit.

Putih telur penuh dengan protein untuk pembaikan tisu dan pertumbuhan, kalium untuk mengekalkan kelembapan dalam sel kulit, fiboflavin untuk menghilangkan toksin dan radikal bebas yang diketahui menyebabkan kedutan dan magnesium, yang melambatkan proses penuaan dan menjadikan kulit berseri. Putih telur juga mengandungi lysozyme, yang mencerna dinding sel bakteria yang menyebabkan jerawat.


7. Tidur terlentang

American Academy of Dermatology mengesyorkan tidur secara terlentang untuk mengelakkan garis tidur yang boleh muncul pada permukaan kulit. Tidur mengiring boleh meningkatkan kedutan di pipi dan dagu, dan tidur dengan muka ke bawah boleh memberi kedutaan pada dahi.


8. Urutan

Gunakan jari telunjuk dan jari tengah tangan yang sama untuk mengurut 20 putaran antara kening anda. Berikan tekanan ringan ke setiap kening selama 10 saat dan kemudian ke bahagian sendi rahang selama 10 saat. Ia akan melicinkan kulit dan melegakan otot-otot dari membuat pergerakan halus yang tidak perlu yang menyebabkan kedutan akibat stress dan tekanan.


9. Madu Jus Lemon

Sapukan lapisan jus lemon yang dicampur dengan madu di muka anda selama 10 minit untuk menganjalkan kulit kemudian bilas. Madu mengandungi humectant, yang mengekalkan kelembapan dalam sel kulit, sementara lemon meningkatkan pengeluaran kolagen.


10. Campuran Yogurt Timun

Puri separuh timun dengan daun pudina, campurkan dengan separuh cawan yoghurt Yunani, dan letakkan di dalam peti sejuk untuk menghidratkan dan mengeringkan  wajah secara semula jadi. Satu timun mengandungi B1, B2, B3, B5, B6, asid folat, vitamin C, kalsium, besi, magnesium, fosforus, kalium, dan zink. Ia mengetatkan, menyegarkan, menghidrat, dan menenangkan kulit, sambil melindungi dari kekeringan atau penggelupasan. Ia juga akan membantu untuk melindungi dari keradangan, dan meneutralkan radikel bebas. menyebabkan penuaan pramatang.


11. Aloe Vera

Ia memberikan penyembuhan luka dan kesan yang menenangkan apabila digunakan pada kulit, terutamanya selepas berjemur. Ia juga bersifat anti radang yang boleh menyebabkan kedutan kulit muka.


12. Minuman Jus

Minuman jus daripada sayur-sayuran dan buah-buahan memberikan vitamin dan mineral yang baik untuk kesihatan kulit terutamanya dalam mengelakkan kedutaan pada wajah. 


Bagaimana Produk Shaklee Boleh Membantu Menghilangkan Kedutan Di Muka Dengan Selamat?


A) Cara Atasi Dari Dalam

1. Shaklee Collagen Powder




Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadi punca berlakunya kedutan pada kulit, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit semakin anjal dan tidak lagi berkedut.

Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.

2. Vivix



Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda, lebih anjal dan dapat mengelakkan dari kedutan di muka.

3. Sustained Release Vita C Plus




Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan agar kulit lebih anjal dan tegang.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

Penggunaan ketiga-tiga produk untuk dalaman ini memastikan masalah kedutan di muka boleh diatasi dalam masa yang singkat secara semulajadi.

B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care


Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan.


Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi menghilangkan kedutaan di muka dengan cepat dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677