Atasi Masalah Lingkaran Hitam Dark Circle Bawah Mata

Lingkaran hitam, ataupun orang putih kata dark circle di bawah mata selalunya buat seseorang kelihatan lebih tua dari usia. Punca berlakunya lingkaran hitam ini antaranya disebabkan kurang tidur, alergi, perubahan hormon, keturunan dan hidung tersumbat.


Penting untuk kita tahu punca berlakunya lingkaran hitam bawah mata ini, supaya kita boleh elakkan ia dari berulang.

Cara Hilangkan Lingkaran Gelap @ Dark Circle Di Bawah Mata :

1. Timun

Timun memang terkenal sebagai agen kecantikan untuk mata. Ia bertindak mencerahkan kulit dan merawat lingkaran gelap di bawah mata. Selain itu, ia membantu menyegarkan mata juga.

Caranya dengan hiris nipis timun dan sejukkan selama 30 minit. Letakkan hirisan timun tadi pada lingkaran gelap mata selama 10 minit dan kemudian bilas dengan air. Ulang langkah ini 2 kali sehari selama seminggu sehingga nampak perubahan.

2. Tomato

Tomato terkenal sebagai 'agen peluntur' yang boleh mencerahkan kulit dengan berkesan.

Caranya, campurkan 1 sudu kecil jus tomato dengan 1 1/2 sudu kecil jus lemon. Sapukan campuran ini secara perlahan-lahan dan biarkan dalam 10 minit. Bilaskan dengan air sejuk. Ulang 2 kali sehari selama 2 - 3 minggu.

3. Kentang mentah

Kentang mempunyai agen peluntur penting yang membantu mencerahkan lingkaran hitam di sekitar mata.

Caranya, sagat kentang yang sejuk untuk dapatkan ekstrak jusnya. Kemudian rendamkan bebola kapas ke dalam jus tadi dan letakkan di atas kelopak mata. Pastikan ia menutup kesemua lingkaran hitam di sekitar mata. Biarkan selama 15 minit dan bilas dengan air sejuk. Ulang 1-2 kali sehari selama 2 - 3 minggu untuk menampakkan kesan.

4. Minyak badam

Minyak badam boleh membantu mencerahkan lingkaran gelap pada mata, dan lebih berkesan apabila dicampurkan dengan minyak vitamin E.

Caranya, sapukan minyak badam pada lingkaran gelap mata dan urut perlahan-lahan. Biarkan semalaman dan bilas pada keesokan paginya. Ulang setiap hari hingga lingkaran gelap mata hilang.


Keberkesanan cara di atas bergantung kepada sejauh mana anda konsisten mengulanginya. Selain itu, sekiranya anda merasakan agak remeh untuk menyediakannya, anda boleh juga gunakan cara yang lebih mudah dan berkesan serta selamat, iaitu menggunakan produk Shaklee.


Bagaimana Shaklee Membantu Menghilangkan Lingkaran Gelap @ Dark Circle Di Bawah Mata


Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi yang terbaik, dan juga luaran bagi membantu masalah lingkaran hitam @ dark circle bawah mata  dengan selamat dan lebih optimum.


A) Produk Dari Dalam

1. Shaklee Collagen Powder

Collagen Shaklee


Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadi salah satu punca penghasilan sel kulit mati yang lebih banyak seiring usia, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit nampak lebih awet muda dan lingkaran hitam bawah mata @ dark circle makin hilang.

Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit. 

2. Vivix

 Vivix Shaklee


Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda dan lingkaran hitam bawah mata semakin hilang kerana sel kulit sentiasa diperbaharui.

3. Sustained Release Vita C Plus


 Vitamin C Shaklee


Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan di samping mengelakkan pigmentasi berlaku pada wajah dan menjadikan kulit lebih cerah. Dengan itu, lingkaran hitam bawah mata juga makin berkurang.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

4. Energizing Soy Protein (ESP)

 ESP Shaklee

ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit wajah akan kelihatan lebih segar dan cantik. Lingkaran hitam bawah mata akan semakin berkurang kerana terhasil tisu kulit yang baru yang lebih sihat.

Penggunaan keempat-empat produk untuk dalaman ini memastikan lingkaran hitam bawah mata semakin berkurang dalam masa yang singkat secara semulajadi dan selamat.

B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

 Youth Shaklee

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan. Boleh baca mengenai item yang terdapat dalam set YOUTH di sini.

Antara testimoni pengguna YOUTH..

Eye bag semakin hilang

 Kedutan tepi mata makin pudar
Kedutan tepi mata makin pudar

 Youth Skincare Shaklee
Muka yang berlubang semakin pulih

 Skincare Youth Shaklee
Jerawat semakin pudar
 Skincare Youth Shaklee
Liang pori semakin mengecil

Liang pori mengecil dan kulit lebih licin

Liang pori mengecil

Jerawat semakin pulih dan kulit lebih licin

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi mengatasi masalah lingkaran hitam @ dark circle bawah mata dengan cepat, berkesan dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

 Pengedar Shaklee