Shaklee Collagen Powder Bantu Dapatkan Badan Yang Cantik Dan Sihat

Bila orang cakap sahaja mengenai kolagen, pasti ingat kolagen ni untuk cantik je. Nak kulit yang anjal, tegang, awet muda, flawless, macam-macam lagi lah yang seangkatan dengannya. Betul tak?


Tapi, tahu tak yang sebenarnya, kolagen ni adalah satu keperluan tubuh?

Sebenarnya, kolagen boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh badan kita. Namun, semakin meningkat usia kita, semakin berkurangan penghasilan kolagen oleh tubuh kita.  Kandungan kolagen dalam badan seseorang paling tinggi, atau pada paras maksimum ketika seseorang berumur 20 tahun. Bermula dari 21 tahun, badan seseorang akan mengalami kadar penurunan kolagen dalam badan dengan drastik. Dan paling drastik kadar penurunannya ketika berusia 35 tahun ke atas. Lebih daripada 65% kolagen hilang ketika itu! Jadi, berwaspadalah sesiapa yang telah mencecah atau hampir mencecah 35 tahun.

Kenapa saya kata begitu?

Sebabnya, setiap hari, tubuh kita memerlukan 4000mg kolagen. Ia sangat penting untuk :

1) Mendapatkan kulit yang cantik dan anjal
2) Membina otot
3) Mendapatkan rambut yang subur dan sihat
4) Kesihatan sendi
5) Meningkatkan metabolisma badan
6) Mengurangkan selulit atau stretch mark
7) Menguatkan kuku dan gigi

Nampak tak kat situ, yang kolagen juga membantu kita untuk hidup dengan lebih sihat?
Oleh kerana kolagen dalam badan kita semakin berkurang, kita perlulah mengambil sumber kolagen dari makanan kita untuk memastikan sistem tubuh kita berjalan dengan lancar, dan kita dapat buat kerja dengan lebih efektif.

Tapi, bukan sembarangan kolagen kita boleh ambil ye.. Ada banyak jenis kolagen di pasaran, dari yang murah hingga yang mahal. Tapi, siapa boleh jamin yang kolagen di luar sana betul-betul selamat dan berkesan?

Kalau tanya saya, semestinya saya memilih Shaklee Collagen Powder (SCP)!

Ia diperbuat daripada 7 bahan utama yang pastinya dari sumber semulajadi dan bukannya dari sumber bahan kimia buatan di dalam makmal. 7 bahan utamanya adalah :

1) Kolagen ikan snapper
2) Ektrak cengkerang
3) Ekstrak Pfaffia 
4) Lactobacillus Acidophilus
5) Vitamin B
6) Vitamin C
7) Ekstrak biji Camelia Japonica 

Ekstrak cengkerang di dalam SCP sangat bagus untuk kesihatan sendi dan mata.
SCP juga boleh membantu proses detoks badan kerana mempunyai probiotik Lactobacillus Acidophilus bagus untuk kesihatan perut sepertimana yang terdapat di dalam Yakult, tetapi Yakult menggunakan strain Shirota.

Kenapa Shaklee Collagen Powder adalah terbaik?

1) Kolagen dalam SCP diekstrak daripada sisik ikan merah. Kerana itu juga ia dikenali sebagai RSS Collagen (Red Snapper Scale Collagen). Ikan merah ini hidup 5000 meter di bawah paras laut yang jauh dari pencemaran dan sisiknya tahan tekanan air yang tersangat tinggi di kedalaman 5000 meter.

2) 1 sachet SCP mengandungi 4000mg kolagen, bersamaan dengan keperluan harian tubuh kita

3) Saiz kolagen segar adalah 3000 dalton, tetapi SCP dihasilkan pada saiz 1000 dalton untuk memudahkan penyerapan. Tahu tak, bahawa cara memilih kolagen yang terbaik adalah melihat kepada saiznya? Saiz yang tepat akan memastikan tubuh badan menyerap kolagen yang masuk ke dalam badan secara optima. 

4) Shaklee menjalankan ujian klinikal ke atas kesan kolagen. Hasilnya, terdapat perubahan yang sangat ketara pada kulit selepas penggunaan 4 kotak SCP secara konsisten. 4 kotak SCP bersamaan 8 minggu pengambilan SCP dengan 1 sachet sehari.

Ingin dapatkan Shaklee Collagen Powder anda hari ini?

Klik di sini :


Nak jadi ahli dan beli dengan harga yang lebih murah?
Klik sini :


Atau, perlukan khidmat nasihat atau konsultasi dari saya?
Hubungi saya,

012-6830069
Bazilah