Kenapa ESP (Energizing Soy Protein) Shaklee Terbaik?

7:18 PM 0 Comments A+ a-

Image result for esp shaklee


ESP Shaklee bukan sekadar Soya, tetapi adalah produk soya yang terbaik!

Tau tak kenapa?


1. Keberkesanan ESP terbukti melalui kajian saintis sedunia




Mula-mula, ESP bukan produk yg dibancuh di belakang rumah. Tapi ia dimajukan oleh para saintis Shaklee; saintis tau, bukan calang-calang orang. 

Malah, kajian-kajian ini bukan setakat dijalankan oleh saintis Shaklee sahaja, tetapi juga oleh saintis diluar Shaklee (pihak ke-3). Dalam banyak-banyak syarikat nutrisi, Shaklee je yang berani mintak pihak ke-3 buat kajian ke atas unsur yang Shaklee gunakan dalam produk-produknya. 

Syarikat lain tak nak buat sebab takut kantoi secara klinikal. 

Sebab itulah, ESP terbukti berkesan lepada pengguna.

Malah, terlalu banyak testimoni positif daripada pengguna ESP.


2. ESP satu-satunya produk yang ada semua 9-asid amino penting 



Badan kita perlukan protein untuk pembinaan sel yang sihat. pembinaan sel yang tak sihat boleh mengakibatkan pelbagai kanser kepada tubuh badan.

Unsur protein terdiri daripada 21 jenis asid amino; 

(1) 12 daripadanya dinamakan non-essential amino acid & dihasilkan oleh badan kita 

(2) 9 lagi dinamakan essential amino acid & HANYA boleh didapati daripada makanan yang kita makan (badan kita takkan boleh hasilkan protin-protin ini) 

Semua 9 nama asid amino penting ni korang boleh tengok kat tin ESP. 

Dalam pasaran dunia, takde satu produk pun yang mampu membekalkan kesemua 9 essential amino acid ni; KECUALI ESP. Sampai sekarang pun, ESP adalah satu-satunya produk yang mengandungi SEMUA essential amino acid ni.



3. ESP diproses pada suhu yang rendah agar protein tidak rosak 



 Dalam 100g daging yg kita makan, mungkin cuma ada 10g saja kandungan protin yg ada. Selebihnya “hampas”.

Kenapa hampas? 

Sebab makanan yang kaya protin sekalipun akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Ini kerana, protin akan musnah dalam suhu yg tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak. 

Dan kalau masih ada pun sisa baki protin dalam masakan, strukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam & diserap oleh badan. Sebab tu dah banyak makan ikan, ayam, daging pun masih terdedah kepada risiko tak cukup protin dalam badan. 

Tapi, protin dalam ESP tak musnah. Kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan protin di dalamnya kekal berkualiti & kekal berkesan pada tubuh. 



4. ESP diperbuat daripada sumber kacang soya Non-GMO 



Zaman sekarang banyak tanaman yang dah di ubahsuai secara ginetik. Contoh paling mudah, kita kacuk bunga biar nampak lagi cantek atau buah supaya lagi sodap.

Antara produk popular yang dah diubahsuai secara ginetik (GMO) ialah buah jambu batu, tembikai & anggur yang tiada biji. 

Begitu juga soya. Produk-produk lain di pasaran banyak dah diubah secara ginetik. Genetik mereka diubah supaya kurang risiko diserang penyakit, supaya hasilnya lebih banyok & sedap di makan. 

Risiko menggunakan produk-produk GMO ini ialah unsur makanan yang dimakan dah bukan yang semulajadi lagi dah; struktur berbeza, dah terdedah kepada racun pestisid, menyebabkan alergi/kanser, etc. 

Tapi ESP dibuat drpd soya bukan GMO aka asli. Setiap satu tin ESP diproses drpd 30kg soya.




5. Kandungan Glycemic Index (GI) dalam ESP adalah rendah 



ESP ni low GI. Maksudnya ia ditukar kepada glukos & tenaga secara perlahan-lahan, bukan sekaligus.

Perasan x, kalau kita sarapan roti canai atau nasi lemak banyak-banyak sekalipun, lepas 2-3jam dah lapar balik dah. Sebabnya, roti canai & nasi lemak ni High GI. Cepat kenyang tapi pun cepat lapar sebab tenaga ditukar sekaligus. Makanan high GI macam ni juga tak bagus untuk pesakit kencing manis, sebab ia buat kandungan gula dalam badan mereka tak stabil. 

Tapi ESP ni low GI. 

Kalau makan pagi-pagi tu kadang tengah hari pun masih rasa kenyang lagi. Bila kita masih rasa kenyang, kurang lah rasa asyik nak makan je tuh. Bila boleh kurangkan makan/kalori, ia bantu kita kuruskan badan. 

Juga sebab ESP ni low GI, ia bagus untuk pesakit diabetes atau kencing manis. ESP membantu stabilkan paras gula dalam badan mereka. 


6. ESP tiada kolestrol, tiada asid urik & sangat mudah diserap badan 


ESP mmg TIADA kolestrol sbb ia dihasilkan drpd tanaman. Pesakit darah tinggi ke xde masalah nak makan ESP.

ESP juga takde asid urik, sebab asid urik ni hanya datang daripada badan, bukan makanan. Jadi, pesakit gout pun boley guna ESP. 

Dan sebab ESP adalah produk semulajadi, ia sangat mudah dihadam & diserap oleh badan. Jadi, badan kita pun boleh dapat kebaikan protin drpdnya sebanyak & secepat mungkin. 

Nak beli ESP?

Klik di sini :



atau hubungi :

Bazilah
012-6830069