Peluang Buat Duit Dengan Manfaatkan Sosial Media Yang Ada

Zaman yang serba canggih ini sangat rugi jika kita tidak menggunakan peluang yang ada sebaiknya. Daripada kita scroll sosial media bersahaja, apa kata kita buat duit dengannya? 



Tambahan lagi keadaan ekonomi tidak menentu sekarang ini. Sekurang-kurangnya, dapatlah kita menjana pendapatan dan pulihkan ekonomi sendiri. Di sini saya kongsikan peluang buat duit dengan business Shaklee beserta manfaatnya.


Kelebihan Buat Duit Dengan Menggunakan Sosial Media 


1. Mudah

Business hanya di hujung jari, asalkan ada perkhidmatan internet. Walaupun keluar bercuti ke luar negara, duduk di rumah, hatta terlantar di atas katil pun business tetap boleh berjalan.

2. Modal yang rendah

Perniagaan atas talian menggunakan modal yang lebih rendah berbanding perniagaan di premis perniagaan. Ini sangat sesuai kepada mereka yang baru mahu bertapak memulakan perniagaan.

3. Keuntungan tanpa batasan

Dengan business di atas talian, anda berpeluang mendapat keuntungan berlipat kali ganda tanpa batasan, asalkan anda betul-betul ingin lakukannya dengan bersungguh. Anda tidak perlu ke tempat tertentu untuk berniaga, tetapi hanya berada di tempat anda sendiri.

4. Peluang capai target audience tinggi

Dengan sosial media, anda boleh menyusun sasaran pengguna dengan lebih mudah dan efektif. Dengan itu, lebih tinggi peluang untuk mencapai sasaran pengguna dan lebih tinggi peluang jualan. Ia tidak hanya tertakluk kepada kawasan sekitar sahaja, malah boleh merentas benua!


5. Semua orang menggunakan sosial media

Era sekarang boleh dikatakan semua orang menggunakan sosial media untuk berhubung. Tambahan pula, peluang untuk membuat jualan kepada kenalan yang sedia ada lebih tinggi berbanding orang asing, kerana telah wujud kepercayaan antara penjual dan pembeli.

6. Tiada batasan masa

Jika bekerja di pejabat, seseorang lebih terikat pada waktu pejabat yang ditetapkan. Begitu juga jika berniaga di premis, ada waktu urusniaga tertentu yang perlu diikuti dan perlukan masa untuk menyusun barangan atau stok.

Namun, dengan berniaga menggunakan sosial media, anda boleh lakukannya pada bila-bila masa sahaja mengikut kesesuaian masing-masing. Jika anda sukakan kebebasan masa, perniagaan jenis ini sangat bertepatan dengan anda!

7. Kos pengurusan lebih rendah 

Jika berniaga di premis perniagaan, kos pengurusannya lebih tinggi kerana perlu mengambil kira kos penyimpanan stok, upah pekerja, kos elektrik, kos ruang dan sebagainya.

Namun, jika anda menggunakan sosial media untuk berniaga, kosnya lebih murah kerana anda hanya perlukan kos untuk internet dan gajet. Pengendaliannya juga lebih mudah berbanding berniaga di premis perniagaan.


Semua manfaat ini anda boleh dapat dengan business Shaklee! Lebih menguntungkan lagi, bahan-bahan untuk tujuan pemasaran boleh didapati secara percuma.

Kumpulan sokongan dan bimbingan yang eksklusif akan diberikan kepada anda jika anda berniaga di bawah kelolaan saya. Anda akan diajar dari awal hingga akhir, dan anda berpeluang mendapat pengisian dari mentor-mentor yang telah berjaya!

Anda masih berkira-kira? 

Mintalah petunjuk daripada Allah agar ditunjukkan jalan yang terbaik.
Sekiranya anda telah bersedia dan betul-betul ingin melakukannya dengan bersungguh-sungguh, hubungi saya segera. Saya sedia membantu.

012-6830069
Bazilah