Bagaimana Rawat Muka Dari Serangan Jerawat Dengan Selamat

1:14 AM 0 Comments A+ a-

Sebiji jerawat sahaja sudah menjadi musuh utama kulit muka, apatah lagi jika di serang dengan jerawat sepenuh muka? 

Demikianlah yang dialami oleh Yaya Abd Aris. Namun, dia mampu pulih daripada masalah serangan jerawat yang membelenggu nya ini dengan cara yang selamat dan berkesan! Apa rahsianya?

Mari kita ikuti kisahnya..



SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 5

TESTIMONI 3 : YAYA ABD ARIS

[MACAM MANA KULIT WAJAH SAYA PULIH DARI 'SERANGAN' JERAWAT]

"Assalamualaikum.. Saya yaya. Saya nak kongsikan testimoni saya sendiri tentang masalah jerawat yang telah 'menyerang' saya tahun lepas. Dan saya bersyukur sangat² sebab shaklee banyak sangat membantu memulihkan dengan cepat.
.
Sebelum tu nak bagi tahu, kulit saya memang tak ada masalah jerawat ni. pernah jerawat dulu pun masa sekolah. itu pun tak berapa teruk sangat.
Masa bulan jun 2017 kulit saya dah menampakkan jerawat² pasir. Silapnya bila saya pakai nutriwhite tanpa toner. saya hanya pakai pencuci, makeup remover dan nightcream je. baru saya tahu betapa pentingnya toner ni. memang best sangat pakai nutriwhite ni. memang dia bersihkan sampai kedalam pori tau. tapi sebab bila dah cuci tak 'tutup' dengan toner so kulit tu macam terdedah dengan bakteria. ni bukan sebab nutriwhite tau tapi sebab lepas habis saya pakai nutriwhite. Masa pakai nutriwhite tu hanya keluar jerawat pasir tapi mati balik dah jerawat tu. masih ok lagi.
.
lepas tu saya dah gabra sebab nutriwhite habis. Silap saya lagi, patut saya top up la lagi nutriwhite kan..tapi tak, tergoda pulak nak pi pakai pulak produk lain. (menyesal sangat² 😔) . baru pakai 2 hari kulit jadi bertambah teruk, mula tumbuh jerawat banyak. satu ni pun tak reda lagi dah keluar yang lain. terus buang. ( ni la akibatnya kan. padan muka sendiri! ) aduhaii.. betapa menyesalnya daku.
.
Kulit makin teruk, masa tu dah masuk puasa dah. kena pulak batuk yang kronik. sampai sesak nafas. muscle bengkak. rusuk sakit ya amat. tak boleh tarik nafas dalam². memang teruk sangat masa tu.
.
bayangkan nak raya masa tu, memang takde mood raya la jawabnya. rasa tak nak keluar rumah jumpa orang. nak bagi suami tengok muka ni pun rasa malu. Memang jiwa merudum masa tu. down sangat².
.
Start muka jerawat tu saya makan Vitamin C, Gla complex, Alfalfa pun ada makan juga masa tu kalau tak silap, Garlic pun saya makan. siap up dose lagi. sebab antibiotik semulajadi kan, Esp pun saya minum. Masa nak raya tu saya tambah lagi Vivix. Sebab batuk pula tu kan. Jadi saya memang ikhtiar dengan shaklee je.
.
Alhamdulillah sangat², kulit dah mula berubah. dari jerawat nanah tu dah terus mati. jadi parut² merah. masa ni saya amal pakai masker buat sendiri dari bahan² alami ni. letak vivix juga buat masker . dan ada juga letak bawang putih ( letak kat jerawat tu )
.
Bayangkan dari kulit yang teruk tu tak sampai beberapa bulan je saya dah pulih. hanya dengan makan vitamin shaklee. tak pakai yang lain, tak makan benda lain pun.
.
bulan November 2017 tu dah licin dah kulit. tinggal parut hitam je. cepat kan. padahal teruk tau. satu muka kena. tapi pulih dah. memang vitamin² tu sangat² membantu. serius!

Tapi masa tu tak terfikir nak ambil gambar. hanya ambil bila dah reda sikit je. boleh tengok gambar ni, ni kira dah ok sikit kalau tak lagi teruk muka. jerawat besar² dan bernanah. ada yg jerawat batu juga.

oh ya! batuk pun dah ok. lepas minum vivix tu, memang ok sangat lepas tu. bila bangun pagi selalu batuk² dulu. tapi masa tu perasan bangun pagi relax je. suami pun perasan juga batuk dah banyak kurang. kalau tak silap yang batuk ni tak habis lagi sebotol vivix tu ok dah.

Cuma tang jerawat je amik masa sikit beberapa bulan macam tu. nak pulih balik dari dalam. kita tak nak baik luaran je kan. so memang start tu takut nak pakai skincare sebarangan. hanya pakai produk shaklee saja. lagi bertambah percaya & yakin la kan dengan shaklee ni.

Sekarang, dah licin. parut pun dah hilang. kalau keluar jerawat tu, memang saya tak akan picit la..biarkan je.  tapi kadang² tu die keluar sekejap pastu hilang balik. haha..macam malu² nak keluar gituu..
Nak beli balik nutriwhite dah takde stok. sedihnya.. kena la tunggu youth.
.
Ni dah masuk skincare Youth. Terus grab full set. Kulit memang bertambah² elok. sangat² suka. hihi. nampak banyak perubahan. pori mengecil. kulit lembut. dulu ada garis kat bawah mata ni. sekarang ni takde dah.. memang banyak sangatlah perubahan. mungkin sebab saya tambah lagi dengan makan Set Cantik shaklee kan. keperluan nutrisi tu dibekalkan dari dalam juga.

Konklusinya, saya memang dah yakin dengan produk shaklee ni. banyak membantu. kalau orang nak tanya pasal set jerawat shaklee ni memang saya lagi terror la kan..haha sebab dah pernah kena dah dah pulih dengan shaklee. lagi confident nak cerita kat orang. Dan orang tengok kita pun orang percaya.
Alhamdulillah..syukur sangat²."

Dah baca kisahnya? Cara Yaya atasi masalah serangan jerawatnya adalah dengan menggunakan produk Shaklee baik dari dalam mahupun luar.

Bagaimana Produk Shaklee Ini Membantu Masalah Serangan Jerawat Dengan Selamat?


Rangkaian produk Shaklee semuanya telah dijamin selamat, semulajadi dan berkesan hasil ujian klinikal yang dijalankan pada setiap produk. Jadi, kita sudah tidak perlu ragu akan keselamatannya. Mari kita lihat bagaimana setiap produk ini membantu mengatasi masalah jerawat Yaya.

1. Vita C Shaklee



Vitamin C adalah antioksidan yang melindungi kulit dari sinaran UV dan menggalakkan penghasilan kolagen semulajadi badan. Ia sangat terkenal sebagai vitamin untuk mendapatkan kulit yang cantik. Ia boleh menghalang pigmentasi, mencerahkan kulit dan memudarkan parut jerawat.

2. GLA Complex

Bertindak mengawal hormon badan agar punca jerawat dapat diatasi. Perubahan hormon juga sebenarnya menjadi punca masalah jerawat berlaku.

3. Alfalfa Complex


Menyingkirkan toksin dari dalam badan yang menyebabkan punca jerawat.

4. Garlic Complex


Sumber antibiotik semulajadi yang bertindak menghalang bakteria punca jerawat terjadi dari terus merebak.

5. ESP


Sumber protein untuk memperbaiki sel-sel kulit. Juga untuk menghilangkan kesan-kesan parut jerawat. 

6. Vivix


Ia mengandungi antioksidan yang tinggi dan berkualiti untuk melindungi kulit dari radikal bebas, penyebab jerawat. 

Satu kajian klinikal sudah dibuat untuk membandingkan tahap perlindungan sel di antara Resveratrol (ramuan dalam Vivix), vitamin E dan vitamin C.

Keputusannya, Resveratrol mampu melindungi kerosakan sel setinggi 95%. Diikuti dengan vitamin E 65% dan vitamin C 37%. 

Ia juga menggalakkan penghasilan kulit baru yang lebih sihat dan cantik, selain memberi kelembapan pada kulit.

7. YOUTH Skincare


YOUTH SKINCARE mengambil masa 8 TAHUN kajian dengan 8 paten untuk pastikan ia betul-betul berkualiti. Berdasarkan kajian YOUTH ni, 100% wanita yang menggunakan YOUTH SKINCARE merasai perubahan setelah menggunakan YOUTH SKINCARE!

YOUTH SKINCARE ini ada 6 item semuanya:

1) LUMINOUS GEL OIL CLEANSER Membersih, menghalus, dan menyediakan kulit anda secara lembut untuk wajah lebih berseri.

2) PERFECTING SKIN TONER
Membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi kepada kulit anda.

3) AGE DEFENSE MOISTURISER SPF 50
Melindungi, menyuburkan dan melembapkan kulit serta meningkatkan penampilan keseluruhan tona kulit.

4) YOUTH ACTIVATING SERUM
Menjana dan memperbaharui sel kulit pada peringkat sel untuk kulit lebih berseri dan lebih muda.

5) RADIANCE C + E  
Menggebu, mencerah dan mengurangkan penampilan garis halus, pigmentasi, menambahbaik tekstur serta tona kulit yang lebih sekata.

6) ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM
Menyokong proses pembaharuan sel kulit agar kulit tampak lebih muda, halus dan berseri.

Selain di atas, anda boleh juga menambah dengan vitamin E untuk kesihatan kulit. Vita E Shaklee mengandungi selenium & grape seed extract yang 50x ganda lebih berkesan berbanding Vita C. Ia bertindak menghalang sunburn, menghilangkan parut jerawat dan jeragat serta melembapkan kulit muka yang kusam dan kering. 

Persoalannya, perlukah anda ambil kesemuanya? Hubungi saya untuk maklumat lanjut. Saya bersedia membantu anda mengatasi masalah jerawat.

012-6830069
Bazilah