Tips Dapatkan Kulit Muka Lebih Radiance Dan Berseri Secara Semulajadi

Salah satu langkah untuk dapatkan kulit muka yang lebih radiance dan berseri adalah dengan sentiasa berasa ceria dan memiliki badan yang sihat. Amat penting untuk kita menjaga kesihatan dalaman dan emosi agar kulit juga dapat mempamerkannya. Hati yang sentiasa bersih juga membuatkan seseorang kelihatan lebih berseri.


Lazimnya, orang akan lebih tertarik kepada mereka yang nampak terurus, sentiasa menjaga penampilan diri dan wajah ceria berseri. Jadi, singkirkan segala lingkaran hitam, kedutan, jerawat dan segala cela di wajah agar tampil lebih radiant dan berseri. 

Ikuti tips mudah ini.

Tips Dapatkan Kulit Muka Lebih Radiance Dan Berseri


1. Minum air dengan secukupnya, sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau 3 L sehari. 

Ia membantu mengeluarkan semua toksin dalam badan dan menjadikan kulit semakin bersinar dan berseri. Inilah tips yang paling murah dan efektif untuk kekal terhidrasi dan mengekalkan kelembapan kulit secara semulajadi.

2. Pakai pelindung muka SPF 30 setiap kali keluar terkena matahari.

Sinaran UV dari matahari akan merosakkan kulit dan boleh mendorong kepada tompokan warna kulit yang tidak sekata. Sapukan sunblock SPF 30 setiap jam semasa keluar atau 30-40 minit jika anda berpeluh atau berenang. 

3. Makan makanan yang sihat dan diet seimbang.

Kulit anda akan kelihatan lebih sihat dan radiant dari dalam sekiranya anda sihat. Anda perlu mengambil diet yang mengandungi banyak buah dan sayuran untuk mendapatkan kulit yang cantik berseri secara semulajadi. 

Antara makanan yang penting untuk kesihatan kulit adalah antioksidan dalam buah dan sayuran yang pelbagai warna seperti apricot, beri, bayam dan kale. Ikan salmon, tuna, dan hati mengandungi CoQ10, yang sangat berkhasiat untuk kulit. Vitamin A dalam lobak merah dan oren, minyak dan lemak yang sihat daripada minyak zaitun, ikan dan walnut juga membantu.

4. Elakkan menyentuh muka dengan tangan.

Jangan sentuh muka anda dengan tangan, walaupun ia tidak kotor. Ini kerana ia mengandungi minyak dan bakteria yang akan membuatkan kulit kehilangan serinya. 

Jangan sesekali memicit jerawat atau blackhead kerana ia akan memburukkan lagi keadaan kulit muka. Sebaliknya, biarkan mereka hilang dengan sendirinya. 

5. Pelihara rumah dan produk penjagaan kulit agar sentiasa bersih

Kurangkan bahan cemar atau bahan penyebab alahan kepada kulit contohnya dengan membasuh sarung bantal seminggu sekali, cuci berus mekap setiap 1-2 minggu, periksa tarikh luput produk dan basuh tangan sebelum menyentuh muka.

6. Tanggalkan mekap sesegera mungkin

Pastikan anda menggunakan pencuci muka yang bersesuaian untuk menghilangkan kotoran pada muka dan leher dan lebihan mekap. Ini akan membuka liang pori dan membolehkan kulit bernafas dengan baik.

7. Jagalah hati, lazimi dengan doa dan zikrullah

Bagi seorang muslim, amalan rohani juga memainkan peranan yang penting bagi menjaga kesihatan hati yang kemudiannya akan terpamer pada luaran. Anda boleh amalkan doa seperti di atas, atau sekadar basahkan lidah dengan zikrullah. InsyaAllah, hati akan menjadi tenang dan kulit muka lagi bertambah serinya.


Produk Shaklee Yang Membantu Mendapatkan Kulit Muka Lebih Radiance Dan Berseri




Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi semulajadi yang terbaik, dan juga luaran bagi membantu mendapatkan kulit muka yang lebih radiance dan berseri dengan selamat dan lebih optimum.


A) Produk Dari Dalam

1. Shaklee Collagen Powder

Collagen Shaklee


Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadi salah satu punca penghasilan sel kulit mati yang lebih banyak seiring usia, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit nampak lebih awet muda dan menjadikannya lebih radiance dan berseri. 

Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit. 

2. Vivix

 Vivix Shaklee


Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda dan lebih berseri kerana sel kulit sentiasa diperbaharui.

3. Sustained Release Vita C Plus

 Vitamin C Shaklee


Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan di samping mengelakkan pigmentasi berlaku pada wajah dan menjadikan kulit lebih cerah. Dengan itu, kulit menjadi lebih berseri dan lebih segar.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

4. Energizing Soy Protein (ESP)

 ESP Shaklee

ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit wajah akan kelihatan lebih segar dan cantik. Kulit kusam akan menjadi bertambah berseri kerana terhasil tisu kulit yang baru yang lebih sihat.

Penggunaan keempat-empat produk untuk dalaman ini memastikan kulit sentiasa keliahatan berseri dengan lebih cepat secara semulajadi dan selamat.

B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

 Youth Shaklee

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan. Boleh baca mengenai item yang terdapat dalam set YOUTH di sini.

Antara testimoni pengguna YOUTH..



 Kedutan tepi mata makin pudar

 Youth Skincare Shaklee

 Skincare Youth Shaklee
Jerawat semakin pudar
 Skincare Youth Shaklee




Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi mengatasi masalah kulit muka kusam dengan cepat, berkesan dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

 Pengedar Shaklee