Punca Masalah Kulit Muka Berminyak Dan Cara Atasinya Dengan Selamat

Kulit muka yang kelihatan berkilat, mekap mudah 'cair' pada muka dan jerawat seringkali timbul di muka, adalah antara masalah yang berlaku pada mereka yang memiliki kulit berminyak.



Jika anda sedar bahawa kulit anda mudah 'breakout' dan mudah berkilat, anda mungkin mempunyai kulit berminyak atau kulit jenis kombinasi. Namun jangan risau, kerana di sini saya akan kongsikan cara menanganinya dengan selamat dah berkesan. 

Kulit yang jenis berminyak lazimnya mempunyai liang pori yang lebih besar dan kelihatan lebih jelas. Muka akan nampak lebih berkilat dan seringkali mempunyai masalah 'breakout'. 

Punca Kulit Berminyak


Badan kita menghasilkan minyak untuk membantu kulit menjadi lebih lembut. Namun, masalah mula timbul apa bila terlalu banyak sebum dihasilkan, kerana ia menyebabkan jerawat mula tumbuh dan muka kelihatan lebih berminyak. Dua punca utama kepada muka berminyak adalah hormon dan keturunan.

Kulit muka menjadi berminyak kerana minyak pada kulit dihasilkan dengan berlebihan di antara pori. Semasa akil baligh atau waktu tertentu, hormon yang tidak stabil meningkatkan kandungan androgen; penyebab utama kulit berminyak. Androgen adalah hormon lelaki yang terdapat dalam lelaki dan wanita yang menandakan kematangan kelenjar sebacuous pada kulit. Apabila kelenjar ini matang, penghasilan minyak akan meningkat. 

Semakin banyak kandungan androgen, semakin banyak sebum yang dikeluarkan melalui liang pori dan memenuhi permukaan kulit menyebabkannya kelihatan berkilat dan berminyak. Jika minyak yang berlebihan ini terperangkap di dalam liang pori dan bergabung dengan sel kulit mati dan bakteria pada permukaan kulit dan dalam pori, inilah yang mengakibatkan jerawat, blackhead dan cela yang lain terhasil.

Selain itu, genetik juga berperanan dalam menjadi faktor kulit berminyak. Kebanyakan mereka yang mempunyai banyak jerawat mempunyai reaksi perubahan hormon yang bergantung kepada gene dan hormon. Perubahan hormon ketika akil baligh dan mengandung juga adalah antara punca kulit jadi berminyak. 

Adakah Masalah Kulit Berminyak Akan Berakhir?

Sesetengah orang beranggapan bahawa kulit berminyak ini akan hilang pada masa tertentu, terutamanya selepas dewasa. Malangnya, perkara tersebut tidak terjadi kepada semua orang. 

Biasanya penyebab utama kulit berminyak adalah disebabkan oleh akil baligh dan meningkat remaja, dan bertambah teruk apabila seseorang meningkat dewasa. 

Ini kerana gene mereka mengarahkan bagaimana mereka bertindak balas terhadap turun naik hormon, dan pengeluaran sebum yang berlebihan mungkin adalah proses semulajadi kulit dan tubuh anda. Malangnya, ini bermakna sebahagian daripada kita tidak pernah terhindar daripadanya.

Cara Atasi Masalah Kulit Berminyak Dengan Produk Shaklee


Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi semulajadi yang terbaik, dan juga luaran bagi membantu merawat kulit muka berminyak dengan selamat dan lebih optimum.


A) Produk Dari Dalam

1. GLA Complex


Antara penyebab kulit berminyak adalah kerana turun naiknya hormon. GLA complex bertindak mengawal hormon dalam badan seseorang agar menjadi stabil.

2. Shaklee Collagen Powder

Collagen Shaklee


Pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit nampak lebih awet muda dan merawat kulit muka yang berminyak. 

Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit. Dengan itu, kulit akan kurang berminyak. 

3. Vivix

 Vivix Shaklee


Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda dan tidak berminyak kerana sel kulit sentiasa diperbaharui.

4. Sustained Release Vita C Plus

 Vitamin C Shaklee


Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan di samping mengelakkan pigmentasi berlaku pada wajah dan menjadikan kulit lebih cerah. Dengan itu, kulit berminyak juga dapat dikurangkan dan menjadi lebih segar.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

5. Energizing Soy Protein (ESP)

 ESP Shaklee

ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit wajah akan kelihatan lebih segar dan cantik. Kulit kusam akan menjadi bertambah berseri kerana terhasil tisu kulit yang baru yang lebih sihat.

Penggunaan kelima-limst produk untuk dalaman ini memastikan masalah kulit berminyak dapat diatasi dengan lebih cepat secara semulajadi dan selamat.

B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

 Youth Shaklee

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan. Boleh baca mengenai item yang terdapat dalam set YOUTH di sini.

Antara testimoni pengguna YOUTH..



 Kedutan tepi mata makin pudar

 Youth Skincare Shaklee

 Skincare Youth Shaklee
 Skincare Youth Shaklee




Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi mengatasi masalah kulit muka berminyak dengan cepat, berkesan dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

 Pengedar Shaklee