Cara Hilangkan Parut Jerawat Dan Scar Tisu Tanpa Suntikan Atau Laser

Parut adalah kesan akhir daripada proses pemulihan semulajadi badan, tidak kiralah sama ada akibat jerawat, pembedahan, luka mahupun kesan terbakar. Parut yang terhasil boleh jadi berbeza dari segi bentuk, saiz dan warna. Walaupun sesuatu parut itu kelihatan serius, sebenarnya adalah tidak mustahil untuk kita hilangkan parut akibat jerawat dan 'scar tisu' ini.


Salah satu cara cepat untuk menghilangkan kesan parut adalah melalui suntikan botoks dan penggunaan laser. Namun, kos nya agak besar dan mungkin sedikit menyakitkan. Di sini saya akan berkongsi cara mudah hilangkan parut akibat jerawat dan scar tisu tanpa perlu suntikan mahupun laser, tetapi ternyata berkesan dan selamat.

Sebelum itu, mari kita kenal jenis-jenis parut dahulu.

Jenis - jenis Parut :


1. Parut hipertrofi (timbul)


Parut jenis hipertrofi atau parut timbul ini terbentuk apabila tisu penghubung dihasilkan dengan berlebihan semasa proses penyembuhan luka. Biasanya ia timbul melebihi paras kulit di sekeliling nya, tetapi tetap pada kawasan kecederaan asal (tidak merebak). Antara faktor risiko bagi parut jenis ini ialah jangkitan dan tidak cukup imobilisasi luka.

2. Parut keloid


Parut jenis keloid adalah parut yang terlebih membesar dan biasanya timbul tidak lama selepas luka pulih. Penghasilan tisu penghubung yang terlalu berlebihan menyebabkan parut luka membesar melebihi kawasan luka hingga mengenai kulit yang sihat. 

Kerana itu, parut keloid kelihatan lebih besar daripada kecederaan asal.
Keloid lebih mudah terbentuk pada bahagian tubuh yang lebih tegang dan mereka yang berkulit gelap.

Parut atrofi (tenggelam)


Parut jenis ini kelihatan tenggelam sedikit akibat kekurangan kolagen. Tisu parut menutupi luka, tetapi penghasilan tisu itu tidak berupaya mengisi sepenuhnya kawasan yang rosak. Parut jenis ini kebiasaannya berlaku selepas mendapat jerawat atau cacar air.

Cara Hilangkan Parut Jerawat Dan Scar Tisu


Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi yang terbaik, dan juga luaran bagi membantu menghilangkan parut jerawat dan scar tisu  dengan selamat dan lebih optimum.


A) Produk Dari Dalam

1. Shaklee Collagen Powder

Collagen Shaklee


Pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan dan sangat penting bagi merawat parut terutamanya jenis parut atrofi (tenggelam).

Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.



2. Vivix

 Vivix Shaklee


Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda dan mempercepatkan proses menghilangkan parut kerana sel kulit sentiasa diperbaharui.



3. Sustained Release Vita C Plus


 Vitamin C Shaklee


Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan di samping mengelakkan pigmentasi berlaku pada wajah dan menjadikan kulit lebih cerah. Dengan itu, kesan parut juga menjadi semakin pudar.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.



4. Energizing Soy Protein (ESP)

 ESP Shaklee

ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit wajah akan kelihatan lebih segar dan cantik. Kesan parut akan jadi semakin pudar kerana terhasil tisu kulit yang baru yang lebih sihat.


5. Vita E Complex

Vitamin E memang terkenal sebagai vitamin untuk menghilangkan parut. Selain itu, vitamin E adalah antioksidan yang membantu melindungi sel daripada kerosakan akibat pengoksidaan.



Penggunaan kelima-lima produk untuk dalaman ini memastikan kesan parut sama ada akibat jerawat atau scar tisu semakin berkurang dalam masa yang singkat secara semulajadi dan selamat.


B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

 Youth Shaklee

Jika sebelum ini Shaklee mempunyai produk skincare Nutriwhite, sekarang Shaklee telah memperbaharui produk skincarenya kepada YOUTH yang lebih advance. Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan. Boleh baca mengenai item yang terdapat dalam set YOUTH di sini.

Antara testimoni pengguna YOUTH..

 Youth Skincare Shaklee
Muka yang berlubang semakin pulih
Parut jerawat semakin berkurang


 Skincare Youth Shaklee
Jerawat semakin pudar

Liang pori mengecil dan kulit lebih licin


Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi mengatasi masalah parut jerawat dan scar tisu dengan cepat, berkesan dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

 Pengedar Shaklee