Sabun Basuh Baju Untuk Kulit Baby Yang Sensitif

Kulit baby yang halus dan lembut sememangnya lebih sensitif berbanding orang dewasa kerana belum matang sepenuhnya. Tidak hairanlah kenapa bayi lebih kerap mempunyai masalah kulit seperti kegatalan akibat alahan atau alergi, ruam akibat eczema dan kulit kering. Oleh kerana pakaian bayi adalah sesuatu yang sering bergesel dan mengenai kulit bayi, jadi amat penting untuk anda memastikan bahawa sabun basuh baju bayi anda memiliki ciri khas yang sesuai untuk kegunaan bayi yang berkulit sensitif ini. 

Image result for drying baby clothes


Sebelum baju-baju baby digunakan, adalah lebih baik jika anda dapat mencuci semua pakaian bayi, selimut dan barang-barang lain yang boleh dibasuh yang akan mengenai kulit mereka. Namun, kebanyakan pencuci pakaian biasa di pasaran mempunyai kandungan bahan kimia bertoksik dan perengsa yang tidak sesuai untuk kulit bayi yang sensitif. Antaranya adalah :


Bahan Kimia Dalam Sabun Basuh Baju Biasa :



1. Pewangi (Fragrance) ; untuk mewangikan pakaian

2. Agen Pencuci ; untuk membantu membersih dengan lebih baik. Bahan kimia di dalamnya seperti :




3. Penstabil (Stabilizer) ; untuk membantu menstabilkan formula, supaya tahan lebih lama dari tarikh luput.




4. Peluntur ; untuk melunturkan kekotoran pada baju




5. Pencerah (Brightener) ; untuk mencerahkan kembali pakaian. Ia mengandungi bahan kimia seperti:




6. Fosfat & EDTA ; supaya bahan pencuci lebih berkesan di dalam air dan mencegah kotoran kembali terlekat pada pakaian yang telah dicuci




Menakutkan apabila kita tahu mengenai bahan kimia yang terdapat dalam sabun basuh pakaian kita ini. Kalau pada kita yang dewasa pun ia merbahaya, apakan lagi kepada kulit si manja kita yang sensitif? Bahkan, sisa basuhannya tidak mesra alam dan mengancam hidupan akuatik. Jika anda sayangkan keluarga anda dan alam sekitar, sudah masanya untuk anda bertukar kepada sabun basuh pakaian yang lebih mesra alam, selamat dan berkesan seperti Fresh Laundry Concentrate Shaklee!


Keistimewaan Fresh Laundry Concentrate Shaklee 




Perbezaan Shaklee

1. Selamat



2. Berkesan



3. Mesra Alam


Apa yang menariknya lagi, Fresh Laundry Concentrate ini bukan hanya boleh digunakan untuk membasuh pakaian bayi yang mempunyai masalah kulit sensitif, malah boleh digunakan untuk seisi keluarga tanpa perlu mengasingkan pakaian bayi anda.

Walaupun baunya tidak sewangi pencuci pakaian biasa, tetapi baunya yang sentiasa segar mengelakkan pakaian dari berbau hapak walaupun dibiarkan lama sebelum menjemur, terutamanya ketika musim hujan. Anda bebas menyidai pakaian hanya di dalam rumah tanpa bau yang busuk akibat tidak terkena pancaran matahari.


Testimoni Pengguna Fresh Laundry Concentrate








Baby yang mengalami alahan pada kulit yang sangat sensitif ini bukan hanya menyebabkan ketidakselesaan padanya, malah juga meresahkan ibu bapa kerana rengekan si kecil. Hentikanlah penderitaan ini dan bertukarlah kepada sabun basuh baju seisi keluarga yang lebih selamat dan terbukti berkesan ini. 

Usah tunggu lagi! Hanya satu klik untuk anda membeli sekarang..


Atau hubungi saya untuk mendapatkan khidmat nasihat secara percuma di :

012-6830069
Bazilah
ID : 1251677