Supplemen Terbaik Untuk Pesakit Gout

Pesakit gout seringkali menderita sakit pada sendi-sendi kerana berlakunya inflamasi pada sendi mereka. Ia berpunca daripada pengumpulan asid urik yang terlalu banyak di bahagian sendi. Malangnya, didapati lelaki yang berumur antara 30 hingga 50 tahun lebih berisiko tinggi untuk mendapat gout berbanding wanita. Mereka juga mungkin menderita penyakit ini seumur hidup mereka. 

[kredit]


Ilustrasi sakit akibat gout ini seperti kristal yang nampak seakan hablur dari luar, tetapi dalamnya mencucuk seperti jarum. Pantang salah makan, pasti sakitnya berlarutan hingga berbulan-bulan.

[kredit]


Faktor Penyakit Gout

- Jantina : Dilaporkan sebanyak 90% pesakit gout adalah lelaki. Namun, wanita juga berisiko mendapatnya setelah menopause.

- Obesiti : Kegemukan berpotensi meningkatkan kandungan urik asid di dalam badan, selain juga lemak

- Ubatan Penyakit Lain : Mereka yang mempunyai banyak penyakit lain berisiko mendapat gout kesan dari ubat-ubatan yang diambil, di mana ia meningkatkan kandungan asid urik dalam badan. Contohnya ubat untuk darah tinggi, kencing manis dan kemoterapi.

- Genetik : 25% daripada pesakit gout mempunyai ahli keluarga yang juga menghidap gout

- Alkohol : Pengambilannya menggangu proses pembuangan asid urik dari badan


Oleh kerana gout disebabkan oleh pemakanan, antara cara mengatasinya juga adalah dengan makanan, iaitu mengamalkan supplemen yang terbaik untuk mengembalikan fungsi tubuh, di samping berdisiplin mengawal makan.

Bagaimana Supplemen Shaklee Boleh Membantu?


Vivix
- Mengandungi resveratrol, iaitu antioksidan terbaik dalam membantu merendahkan kandungan asid urik dalam badan penyebab gout

Omega Guard
- Membantu mengurangkan rasa sakit dan bengkak pada sendi kerana sifat anti radangnya

Alfalfa Complex
- Membantu membuang toksin di dalam badan, lalu mengurangkan kandungan asid di dalam badan pesakit. Selain itu, ia juga boleh mengalkalikan badan.

Performance Drink 
- Mengekalkan elektrolit di dalam badan dan mengelakkan dehidrasi. Gout boleh menyerang apabila badan kekurangan air. Oleh itu, pesakit gout juga dinasihatkan agar minum air melebihi keperluan harian orang biasa, iaitu 12-16 cawan sehari.


Antara Testimoni Pengguna Shaklee :

"Ayah mertua ambil vivix omega oste, tapi paling konsisten ambil omega dan oste alhamdulillah dah lama tak ngadu sakit... Kalau dulu sakit je terus ke klinik inject... Tak boleh jalan. " (Puan Fuziah)







Dah ramai yang merasai kesan yang positif setelah mengamalkan Set Gout Shaklee. Kebanyakan mereka sangat berpuas hati dengan hasilnya. Jangan biarkan sakit anda berlarutan hingga menjadi lebih teruk. InsyaAllah, pelaburan anda membeli supplemen Shaklee ini sangat berbaloi.

Untuk membeli atau khidmat nasihat boleh hubungi saya, Bazilah di :

WhatsApp/Call/SMS : 012-6830069
Instagram : towardsqualitylife
Fb Page : Towards Quality Life
Blog : towardsqualitylife.blogspot.com