Atasi Masalah Morning Sickness dan Dehidrasi Ketika Hamil Dengan Performance Drink

Ibu mengandung kerap mengalami morning sickness terutamanya pada trimester pertama. Setiap ibu mempunyai pengalaman yang berbeza pada kehamilan yang berbeza. Sungguh beruntung bagi ibu yang tidak mengalami morning sickness yang teruk, atau tidak mengalaminya langsung. Namun, ada juga ibu hamil yang mengalami morning sickness yang berlanjutan sehingga ke trimester yang kedua dan ketiga. Ada yang mengalaminya pada waktu pagi, tetapi ada juga yang mengalaminya pada waktu petang dan malam.

[kredit]

Antara gejalanya termasuklah rasa mual, loya, muntah-muntah dan pening-pening. Gejala ini menyebabkan badan si ibu mengalami DEHIDRASI, atau kekurangan air dalam badan dan seterusnya boleh mengakibatkan keadaan yang lebih teruk. Jadi, para suami haruslah memahami si isteri yang sedang mengalaminya dengan membantunya di saat yang memerlukan. Selain itu, para suami boleh juga membantu  dengan membelikan Performance Drink untuk isteri tersayang anda, kerana ia mampu membantu mengatasi masalah-masalah tersebut, selain mengamalkan set hamil Shaklee dan Peppermint Ginger Plus.


Risiko Dehidrasi Kepada Ibu Hamil


Antara sebab mengapa sangat penting untuk ibu mengandung mengawal gejala morning sickness mereka adalah kerana risiko dehidrasi yang akan dihadapi. Kesannya :

1. Suhu badan ibu meningkat dan boleh memberi kesan negatif kepada bayi, lebih-lebih lagi pada trimester pertama.

2. Jika hanya dehidrasi peringkat sederhana yang dialami, si ibu mungkin akan merasa kontraksi.

3. Jika dehidrasi yang dialami pada tahap kronik, ibu berisiko kekurangan air ketuban.

4. Berisiko melahirkan bayi pramatang atau bersaiz kecil.



Tanda-tanda Ibu Mengalami Dehidrasi

1.   Cepat mengantuk walaupun cukup tidur
2.   Bibir kering
3.   Merasa terlalu haus
4. Air kencing sedikit, warna yang agak pekat dan bau hancing yang kuat
5)  Sembelit
6) Pening, terutamanya apabila menukar dari posisi duduk ke berdiri
7) Cepat rasa penat walaupun tidak buat kerja berat


Cara Mengelakkan Dehidrasi


1. Minum air secukupnya, 8 gelas sehari.

2. Cuba elakkan minuman berkafein seperti kopi, teh dan minuman berkarbonat kerana sifatnya yang diuretik menyebabkan ibu lebih kerap membuang air kecil.

3. Minum air sebelum merasa haus.

4. Elakkan aktiviti luar rumah semasa cuaca panas.

5. Elakkan aktiviti yang agak lasak.

6. Segera berjumpa doktor jika terdapat kompilasi lain akibat dehidrasi seperti kencing manis dan darah tinggi.


Bagaimana Performance Drink Shaklee Dapat Membantu?


Performance Drink merupakan minuman isotonik yang bebas karbonat tetapi mengandungi kurang gula dan bertindak mengekalkan bendalir dalam badan. Sifatnya yang mengelakkan kehilangan elektrolit dalam badan dapat membantu mengelakkan berlakunya dehidrasi.

Ia juga membantu ibu hamil mendapatkan tenaga dan cukup stamina kerana ia mengandungi 3 jenis karbo iaitu glukos, fruktos dan metodextrin.

Selain itu, formula opticorb nya membekalkan tenaga yang berpanjangan tanpa mengganggu kestabilan gula di dalam darah. Oleh kerana ibu hamil mudah keletihan dan perlukan lebih tenaga, pengambilan Performance Drink menjadi satu kemestian. 


Testimoni pengguna Performance Drink





Para ibu hamil harus pastikan badan anda cukup air, kerana dehidrasi boleh menyebabkan tumbesaran bayi dalam kandungan terbantut akibat kurang nutrien. Sekiranya anda ada masalah ini, cepat dapatkan Performance Drink sekarang!


Boleh hubungi saya, Bazilah di :

WhatsApp/Call/SMS : 012-6830069
Instagram : towardsqualitylife
Fb Page : Towards Quality Life
Blog : towardsqualitylife.blogspot.com