6 Sebab Kenapa Ibu Hamil Perlu Mengambil ESP Shaklee

Setiap hari, para ibu yang sedang mengandung harus memastikan bahawa mereka mengambil makanan yang mempunyai sumber protein secukupnya.  Ini adalah kerana protein sangat diperlukan untuk janin membesar dengan sihat, lebih-lebih lagi apabila kandungan memasuki trimester ketiga.



Di dalam Shaklee, satu-satunya produk yang memberikan sumber protein terbaik kepada ibu hamil adalah Energizing Soy Protein (ESP). Apa yang terkandung di dalam ESP adalah protein vitamin B6, Iron, Thiamin, Riboflavin.

BAGAIMANA ESP MEMBERI MANFAAT KEPADA IBU YANG SEDANG HAMIL?

1. ESP MEMBANTU PARA IBU KEKAL BERTENAGA

Thiamin yang terkandung di dalam ESP boleh membantu memberi tenaga kepada si ibu di samping memberikan tidur yang lebih lena tanpa gangguan. Tambahan pula, kandungan Riboflavin dalam ESP boleh membantu si ibu menstabilkan tenaganya. Oleh kerana ibu yang mengandung lebih kerap berasa lesu dan letih berbanding wanita biasa, khasiat kandungan Thiamin dan Riboflavin ini sangat berguna bagi membantu mengekalkan momentum tenaga si ibu sepanjang hari. 

2. ESP MEMBANTU MENGAWAL BERAT BADAN IBU HAMIL DAN SESUAI UNTUK IBU YANG MEMPUNYAI KENCING MANIS


ESP mempunyai kadar Glysemix Index (GI) yang rendah. Ini bermaksud, ia ditukarkan kepada glukos dan tenaga secara perlahan-perlahan. Kandungan GI nya hanyalah 39, iaitu lebih rendah daripada sekeping roti berserat tinggi.

Oleh itu, para ibu akan merasa kenyang lebih lama daripada biasa. Ini adalah berita gembira kepada ibu yang mempunyai kencing manis, kerana ESP boleh membantu menstabilkan paras gula dalam badan seseorang. Apabila ibu merasa kenyang, ibu tidak lagi akan sentiasa makan makanan lain, lebih-lebih lagi yang mempunyai tinggi kandungan gulanya. 

3. ESP MEMBANTU MENINGKATKAN SISTEM IMUN IBU

Ibu yang mempunyai kurang kandungan protein dalam badan berisiko mendapat pelbagai penyakit kerana sistem imunnya menjadi lemah. Selain itu, kekurangan protein juga boleh menyebabkan pelbagai masalah lain, antaranya masalah lebihan air yang tinggi di dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, dan masalah penghasilan darah dan hormon. Lebih teruk lagi, masalah-masalah ini boleh menyebabkan kegagalan fungsi organ.

Protein yang terdiri daripada amino asid sangat diperlukan oleh ibu hamil. Namun, terdapat 9 jenis asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan, tetapi terdapat di dalam ESP. Di sinilah, ESP memainkan peranan membantu si ibu meningkatkan sistem imunnya dengan membekalkan asid amino untuk membina protein. 

4. ESP MEMBANTU PEMBENTUKKAN DAN PERKEMBANGAN TISU, OTOT DAN OTAK BAYI.

Kandungan Riboflavin di dalam ESP, atau juga dikenali sebagai vitamin B2, adalah vitamin yang membantu menggalakkan pertumbuhan bayi. Selain itu, ia boleh membantu bayi mendapatkan penglihatan yang baik dan kulit yang sihat. Lebih menarik lagi, Riboflavin sangat penting untuk perkembangan tulang, otot, dan saraf bayi.

5. ESP MEMBANTU MENJADIKAN KULIT IBU DAN BAYI LEBIH LICIN, CANTIK DAN GEBU



Sesetengah ibu hamil mempunyai alahan pada kulitnya yang membuatkan kulit menjadi kusam, kering dan tidak cantik. Jangan risau, kerana ESP mempunyai kandungan vitamin B6 yang bertindak dalam membantu  mencantikkan kulit. Di samping itu, vitamin B6 juga boleh membantu melembabkan kulit si ibu menjadi lebih bermaya dan tampak cantik.

6. ESP MEMBANTU IBU-IBU YANG MENGALAMI MORNING SICKNESS ATAU ALAHAN YANG TERUK

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, ESP mempunyai kandungan vitamin B6. Vitamin B6 ini juga memainkan peranan yang penting dalam mengurangkan morning sickness bagi ibu hamil, terutamanya pada trimester pertama. Ini kerana, perubahan hormon di peringkat awal kehamilan menyebabkan ibu mengandung sering mengalami rasa pening-pening, rasa loya dan muntah-muntah.

Jadi, dengan adanya vitamin B6 dalam ESP dapat membantu ibu mengurangkan rasa loya dan muntah yang keterlaluan dan memberikan si ibu tenaga walaupun mengalami alahan yang teruk. Selain itu, kandungan Lysine di dalam ESP juga turut membantu ibu hamil menghilangkan keletihan, kepenatan melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.

Nak tahu apa kata mereka yang telah menggunakannya? Mari baca testimoni mereka..

"ESP membantu sangat masa saya pregnant.. sebab mabuk teruk.. 7 bln tak makan nasi.. kenyang dengan ESP dan biskut2 je.. lega ade ESP.. Sebelum tu sebenarnye tak ade gastrik tapi masa pregnant tu simptom macam gastrik, gerd semua ada" (Puan Zara)




Dah ramai yang merasaikan kesan yang positif apabila mengambil ESP semasa hamil. Ingin jadi seperti mereka?

Hubungi saya sekarang!

Bazilah

WhatsApp/Call/SMS : 012-6830069

Instagram : towardsqualitylife

Fb Page : Towards Quality Life

Blog : towardsqualitylife.blogspot.com