Cara Mengatasi Masalah Rambut Gugur Dengan Berkesan

Atasi Masalah Rambut Gugur. Ramai orang di luar sana yang mempunyai masalah rambut gugur sama ada lelaki atau wanita. Jangan panik, kerana biasanya manusia yang normal memang akan kehilangan lebih kurang 100 helai rambut sehari. Tetapi sekiranya anda kehilangan rambut lebih daripada itu, dapatkan rawatan segera!

Image result for hair loss



Sebelum saya kongsikan dengan anda cara yang berkesan untuk mengatasi masalah rambut gugur, ada baiknya untuk kita kenal dahulu apa punca yang menyebabkan keguguran rambut ini.

Punca rambut gugur :



Image result for unbalance diet
Oleh kerana itu, di sini saya kongsikan cara mengatasi masalah rambut gugur dengan berkesan :


1. Amalkan Vivix

Image result for vivix
Vivix merupakan campuran unik botani Polygonium Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel antipenuaan. 

Pengambilan vivix dalam diet seharian mampu bertindak membaiki sel DNA rambut yang rosak seterusnya mengelakkan daripada rambut menjadi gugur. 

Oleh kerana vivix diperbuat daripada bahan semulajadi dan telah diuji secara klinikal, ia sangat selamat untuk diminum dan mampu memberikan kesan yang optimum. 


2. Makan makanan yang kaya dengan sumber protein seperti Energizing Soy Protein (ESP)



Protein berperanan penting untuk membantu dalam pertumbuhan dan pembaikan tisu yang rosak. Pengambilan makanan yang kaya dengan sumber protein dapat membina dan memperbaiki sel rambut untuk mendapatkan rambut yang sihat dan cantik. 

ESP merupakan sumber protein yang lengkap berasaskan tumbuhan semualajadi yang rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Setiap sajian ESP memberikan sebanyak 14g kandungan protein yang berupaya membaiki tisu rambut yang rosak.


3. Mengambil supplemen B-Complex

Image result for b-complex shaklee

Vitamin B sangat penting dalam keseluruhan fungsi tubuh, daripada sintesis DNA hinggalah kepada metabolisme untuk penghasilan tenaga. Vitamin B12 dapat merangsang pertumbuhan rambut dan mampu mengekalkan warna asli rambut. Pengambilan vitamin B-Complex secara teratur boleh menguatkan rambut, membuatkan rambut lebih lebat, berkilat dan mencegah keguguran rambut. Ia juga melicinkan pertumbuhan rambut pada kadar yang rata. 


4. Pengambilan Zink

Zink juga penting untuk mensintesis protein dan bahan genetik DNA. Ia mampu menyuburkan kulit kepala dan mengelakkan daripada rambut gugur. Hasilnya, rambut yang terhasil akan lebih kuat dan lebat.


5. Mengamalkan Vita-Lea Iron Formula

Image result for vitalea shaklee

Vita-Lea Iron Formula adalah multivitamin dan multimineral yang seimbang dengan khasiat yang lengkap bagi keperluan seorang dewasa. 

Seperti yang diketahui sebelum ini, kekurangan Zat Besi (Iron) merupakan antara faktor masalah rambut gugur. Di dalam Vita-Lea, terdapat 9 mg Zat Besi yang berupaya membentuk hemoglobin bagi mengangkut oksigen ke seluruh tubuh, termasuklah rambut. Apabila rambut mendapat kandungan zat besi yang mencukupi, ia akan menjadi lebih sihat dan risiko rambut gugur akan berkurangan. 

Di dalam Vita-Lea, terdapat juga sebanyak 7.5 mg Zink yang turut membantu menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat. Apabila badan kita mendapat keperluan nutrisi yang seimbang, kesihatan rambut juga lebih terjamin.


6. Memakai syampu dan set penjagaan rambut daripada kandungan semulajadi seperti rangkaian produk Prosante

Rambut yang sihat bermula daripada akar rambut yang subur. Produk Prosante mengandungi gabungan 10 vitamin, mineral dan herba bagi menyediakan persekitaran optimum untuk rambut yang sihat, lebat dan menawan. Ekstrak swertia dan halia dipilih untuk merangsang peredaran darah dan membekalkan tenaga untuk folikel rambut, di mana mineral kulit yang penting seperti zink, kuprum, mangan, vitamin E dan A akan membantu metabolisme kulit kepala yang sihat. Minyak daun pokok teh dan ekstrak teh hijau juga digunakan bagi menentang kerosakan akibat radikal bebas dan faktor persekitaran yang lain. 

Yang pastinya, produk Prosante ini diperbuat daripada bahan semulajadi dan tiada sebarang bahan kimia kuat yang akan merosakkan rambut dan kulit kepala. 


Revitalizing Shampoo

Image result for prosante revitalizing shampoo shaklee

Syampu ini sesuai digunakan oleh semua jenis rambut. Ia menjadikal kutikel rambut lembut dan beralun, selain menyegar dan mengimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa penghidratan berlebihan atau pengeringan. Jadi, rambut akan kurang risiko keguguran yang berlebihan. 

Replenishing Conditioner

Image result for prosante replenishing conditioner shaklee
Kondisioner bertindak melembapkan setiap helaian rambut. Replenishing Conditioner ini sesuai digunakan oleh semua jenis rambut. Ia bertindak membersih hingga ke akar rambut, membuang baki produk gayaan rambut, pertambahan mineral dan bahan yang mencemar alam sekitar yang lain. Ia sangat ideal digunakan untuk menguatkan rambut dengan bahan semulajadi berasaskan protein. Ia juga mampu mengelakkan rambut daripada kelemumur.

Nourishing Scalp Treatment

Image result for nourishing scalp treatment shaklee
Nourishing Scalp treatment membantu menyelesaikan masalah rambut diperingkat akar umbi dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang faktor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala. Ia tidak melekit pada rambut atau berminyak, Selain itu, antioksida yang terdapat dalam vitamin A, E dan Coenzim Q10 mampu melindungi kulit kepala daripada radikal bebas.

Kelebihan Nourishing Scalp Treatment ini juga ialah ia menggunakan formula eksklusif yang terbukti mampu mengurangkan kadar keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan rambut. Jadi, rambut akan menjadi lebih kuat secara semulajadi. 

Apa kata pengguna?




Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.


Sekarang, anda telah ketahui punca masalah rambut gugur beserta cara mengatasinya secara berkesan. Jadi, apa tunggu lagi? Dapatkan set penjagaan rambut gugur ini segera! Jangan biarkan anda kehilangan mahkota rambut yang sangat bernilai!

Hanya klik di sini :


Atau, hubungi saya untuk khidmat nasihat :)

Bazilah





012-6830069