Kenapa Kita Perlu Ambil Vitamin C?

8:02 PM 2 Comments A+ a-

Setiap hari kita terdedah kepada tekanan dan pengoksidaan radikal bebas serta kerosakan sinar ultra ungu.

Jika tidak mendapat nutrisi seperti vitamin C mencukupi akan membuatkan seseorang itu kehilangan PURATA KOLAGEN 1% SETAHUN.

Menurut Dr. Arthur W. Perry, pakar bedah plastik Universiti Columbia di New York City hanya L-ascorbic acid yang benar² efektif.

Semua orang tahu kan, vitamin C sangat penting untuk badan kita..

Tapi, tahu tak, kenapa kita PERLU ambil vitamin C? Maksudnya, kenapa kita perlu cari sumber vitamin C dari luar?

Sebabnya :

1) Badan kita tak hasilkan vitamin C
2) Badan kita tak simpan vitamin C


Sepatutnya!! Kita perlu ambil 9 serving buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hati untuk dapat dose Vitamin C yang sepatutnya 😱😱

Persoalannya..

Mampukah kita..?

Ok, cuba korang kira, berapa kali korang makan sayur dan buah sehari..?

Maybe 1 - 3 kali je sekali kan?
Tu pun kalau makan lah.. 😅

Jadi, sebab itu lah kita perlu ambil vitamin C tambahan sebagai diet harian kita.

Di pasaran, ada banyak sangat vitamin C.
Tapi, apa bezanya Vita-C Shaklee dengan vitamin C kat luar sana?

Kelebihan Vitamin C Shaklee :

1. Vita-C Plus Shaklee adalah 'Sustained Release'

Satu tablet Vita-C Plus Shaklee mengandungi 525.35mg vitamin C. Sustained release bermaksud, ia merembeskan vitamin C secara berperingkat-peringkat. Hanya 100mg vitamin C dirembeskan setiap 1 jam. Jadi, 1 tablet Vita-C Plus boleh tahan sehingga 5 jam.

Badan kita hanya memerlukan 100-200mg sahaja vitamin C setiap jam. Lebihan vitamin C yang kita dapat hanya akan dibuang melalui air kencing kerana vitamin C vitamin yang larut air.

Kalau tak ada fungsi sustained release ini, ambillah vitamin C sebanyak 1000mg pun, akhirnya membazir sahaja sebab badan tak dapat serap, betul tak?

Jadi, Vita-C Plus Shaklee ini memang dirumus khas mengikut keperluan fungsi tubuh kita.

2. Mengandungi 120mg Citrus Bioflavonoids

Citrus Bioflavonoids berfungsi membantu meningkatkan penyerapan vitamin C dan mengekalkan kesannya lebih lama.

Jadi, lebih cepat kesan yang kita boleh dapat sebab semua vitamin C yang kita ambil diserap sepenuhnya oleh badan kita.

3. Bersifat anti oksidan

Anti oksida sangat penting untuk mengelakkan sel kita daripada teroksida, atau rosak. Dengan itu, kita mampu mengekalkan keremajaan kulit. Sebab itulah orang yang mengamalkan Vita-C Plus Shaklee ini awet muda dan kulit cantik!

4. Mengurangkan risiko melahirkan bayi pramatang

Mereka yang TIDAK mengambil vitamin C dalam diet sehariannya, atau mengambil vitamin C kurang dari 24mg sehari, berisiko 2 KALI GANDA melahirkan bayi pramatang berbanding mereka yang mengambil vitamin C sebanyak 500mg sehari!

5. Vitamin C Shaklee boleh dibuat MASKER!

Sangat jimat kan, tak perlu lagi beli masker, sebab kita boleh buat sendiri masker menggunakan vitamin C Shaklee ini.

6. Diperbuat daripada Bahan Semulajadi

Vitamin C Shaklee diperbuat daripada ekstrak jagung. Bermaksud, tiada masalah untuk mengambil vitamin C Shaklee ini walaupun gastrik!

Dah tahu kan, banyak kelebihan yang kita boleh dapat kalau ambil vitamin C ini?
Malah banyak juga kemudaratan yang kita akan dapat kalau tak ambil vitamin C ini.
Jangan risikokan diri anda dengan bahaya.

Vitamin C Shaklee ini boleh tahan sehingga 6 bulan!

Jadi apa tunggu lagi?

Mari dapatkannya di sini..


Atau hubungi saya :

http://www.wasap.my/60126830069

2 comments

Write comments