Keburukan Ambil Vitamin SHAKLEE

Dah lama saya cari cons kalau beli vitamin Shaklee ni.. Bukan ape, nak contohi Rasulullah dalam berniaga supaya jujur. So, tak boleh lah nak sorokkan kalau ade keburukan kan..

Image result for shaklee
Cari punya cari, akhirnya jumpa la jawapan. Saya kongsikan untuk manfaat bersama :

1. Kena minum air banyak.


Kalau consume Vitamin Shaklee ni, kena minum air banyak kalau nak kesan yang optimum. Minimum 3L sehari.
Eh, tapi tu kan memang keperluan setiap hari kan? Kalau tak consume Shaklee pon kita memang kena minum air min 3L.
Baru la ginjal kita tak kerja keras sgt nak proses makanan yg masuk dalam badan. Nutrien yang masuk pun senang diserap..
Bukannya syarat wajibnya kena minum air 10L sehari. Jadi, ni dikira keburukan ke ye? Hmm..
Ok la, kita pergi ke point no 2, iaitu..

2. Mahal


Ada yang rasakan vitamin Shaklee ni mahal..
Tapi, kalau kita nak amik makanan yang sama khasiat dgn kandungan dalam setiap vitamin Shaklee ni, sebenarnya lagi la mahal.
Contohnya, 
1 biji vitamin C SR Shaklee sama dgn 7 biji oren. 
1 biji harga dalam 50 sen. 
1 biji oren dah berapa? 
Kalau 7 biji, maunya jadi RM7 jugak la..
Penyerapan dalam badan tu macam mana pulak ye?



Kalau kalsium pula..
1 biji Ostematrix sama dgn 1 gelas susu berkalsium tinggi.
1 biji harga dalam 50 sen jugak
1 gelas susu berapa ringgit ye?



Tu belum kira kos buat kajian puluhan tahun oleh saintis terkemuka, siap dgn bukti secara klinikal lagi yang ianya SELAMAT, dengan ambil kira dia tak mencemarkan alam sekitar..
Dan kos import barang lagi..
Alfalfa tu, dia amik dari hasil tanamannya di California.
Kalau handbag import, jam tangan import, baju mahal2, boleh pulak beli ye?
Ni makanan untuk nak jadi sihat, banyak pula kiranya kan?
Vitamin Shaklee ni daripada bahan semulajadi, bukan sintetik..


Bukanlah nak cakap bila dah amik vitamin ni tak perlu dah makan buah, sayur & minum susu ye.. salah sama sekali.. makan dengan diet yang seimbang, tambah dengan riadah memang sangat perlu.
Tapi, vitamin ni pun perlu sebab zaman skrg ni dah tak sama macam 50 tahun dulu.. Kebanyakan sayuran pun pakai racun perosak, ayam pun kena cucuk, kualiti udara pulak dgn banyaknya asap kenderaan lagi..
Vitamin ni la yg bantu lengkap kan lompong2 nutrisi tu tadi.. 😊 Makanan yang kita makan kena detox buang toksik2..
Kalau kereta kena selalu servis untuk nak maintain, badan kita lagi la kena servis..


Kalau rasa mahal lagi dan nak jadi bijak, jadi ahli macam saya..
Tak semestinya jadi untuk nak business je, kalau nak jadi ahli utk makan sendiri dan dapat murah pun boleh.. 
Siap dapat bonus duit lagi kalau kita kumpul point dia. 
Memang berbaloi2..


Kita hanya perlu laburkan sedikit wang, boleh dapat keuntungan yang jauh lebih berharga..


3. Kesan lambat


Yang ni, bergantung pada tiap orang.. ade orang, baru makan sehari dah rasa kesannya.. ade org, dah berbulan2 makan, mungkin blom dapat kesan seperti yg diingini, tapi tetap ade perubahan kan?
Ye la, sel kita nak pulih sepenuhnya mestilah ambil masa juga kan.. Vitamin Shaklee ni dibuat dari bahan semulajadi.. Orang kata, biar lambat, asal selamat. 
Ha, nak selamat ke nak cepat cantik pastu amik masa bertahun2 nak pulih? 😊


Macam saya, alhamdulillah kesan positif yg saya dapat sgt cepat. Baru makan ostematrix malam ni, esok pagi mudah sgt membuang. Huhu. 😅
Tapi kalau dah kulit banyak parut tu janganlah harap makan vitamin E hari ni, esok parut terus hilang.. Paling2 pun berkurang sikit..
Eh, tadi saya nak cakap pasal keburukan Shaklee kan? Hmm.. Tapi saya dah buntu la ape lagi.. Ada yg nak tambah lagi x?
Silakan tambah ye, utk manfaat bersama..


Kesimpulannya, kalau kita banyak alasan, sentiasa fikir negatif je, mmg banyak je la benda negatif yg kita nampak..
Tapi, kalau kita fikir positif, yg negatif pun akan mudah diatasi.. 


Jadilah pengguna bijak! 😎

A