Shaklee Jadikan Hidup Saya Berkualiti

بسم الله الرحمن الرحيم

Bagaimana Shaklee Jadikan Hidup Saya Berkualiti?

Cinta bermula ketika rakan2 berkongsi ilmu mengenai Shaklee di Facebook. Ketika itu, saya masih di luar negara. Tapi dalam hati dah terdetik nak cuba produk ni bila balik ke Malaysia nanti. Barang baik mestilah nak cuba kan?

Lagi2 baca testimoni org yg guna produk ni bagus2 belaka.

Saya senaraikan 10 sebab bagaimana Shaklee jadikan hidup saya berkualiti :

1. Bahan semulajadi

Barangan Shaklee diperbuat daripada bahan2 semulajadi, bukannya sintetik. Kita sedia maklum kan, bahan semulajadi ni bagus, asli. Tulen. Semua benda pon pasti kita suka kalau dia tulen kan? Tiada GMO. Bila badan kita consume makanan yg semulajadi, sudah tentu badan jadi lebih sihat. Bila badan sihat, macam2 boleh buat.

2. Badan jadi lebih bertenaga

Saya makan B-Complex dan ESP untuk tenaga. Hasilnya, saya lebih produktif pada siang harinya. Sempat nak buat kerja2 rumah, kemas rumah, urus rumah tangga, urus anak2, menjahit baju2 customer dan macam2 lagi. Pernah sekali tu kami balik kampung, saya boleh drive hampir 4 jam straight. Tanpa henti. Tak mengantuk pon, steady je alhamdulillah. Kalau tak before ni drive tak sampai 2 jam dah ngantuk, tak pun lenguh2 kaki.

3. Tiada lagi sakit2 belakang, kurang lenguh2 badan

Saya ambil Ostematrix 4 biji sehari sebelum tidur untuk kesihatan tulang saya. Maklumlah, anak dah dua orang, kadar kalsium dalam badan pon dah berkurang.. Orang perempuan memang disarankan untuk ambil Ostematrix ni, sebab perempuan lebih berisiko untuk menghidap osteoporosis berbanding lelaki. Kesannya, tiada lagi sakit tulang belakang, kurang lenguh2 badan alhamdulillah. Ibu mengandung pun disarankan untuk ambil Ostematrix ni, sebab semasa mengandung kandungan kalsium dalam badan diserap oleh bayi dalam kandungan.

4. Kulit lebih cantik

Saya ambil ESP dan Sustained Release Vita-C untuk kesihatan kulit. Sebelum ni kulit saya kering, kadang allergic dengan habuk. Tapi lepas amalkan Shaklee ni, alhamdulillah kulit bertambah cantik, licin dan sekata. Putih gebu.

5. Duit terjamin

Shaklee bukan sahaja memberi untung runcit kepada penjualnya, malah berpeluang mendapat bonus, leadership bonus, peluang melancong di luar dan dalam negara, juga bonus kereta. Bayangkan.. Baru 2 minggu menyertai Shaklee, saya boleh mendapat BONUS mencecah 3 angka. Itu bonus, belum termasuk untung runcit. Syukur sangat2 atas rezeki dipermulaan ini.

6. Anak2 terjaga

Walaupun saya mempunyai Ijazah Sarjana Muda Bidang Bioteknologi, saya memilih untuk bekerja dari rumah demi menjaga anak2 syurga saya. Sebelum saya berkahwin, saya sempat bekerja di sebuah farmasi di Klang. Pengalaman di sana banyak membantu saya memberi pendedahan mengenai supplemen. Tetapi setelah mempunyai anak, saya berhenti kerja dan menjaga anak di rumah. Alhamdulillah anak2 saya terjaga, suami pun suka, InsyaAllah bahagia..

7. Emosi terkawal

Ini satu bonus yang saya dapat setelah menggunakan Shaklee. Bila saya lebih bertenaga, saya mampu mengawal emosi daripada memarahi anak2 saya. Saya kawal pertuturan dengan anak2. Sedaya upaya saya kawal mulut untuk tak menggunakan negative words eg. "No" dan "Jangan". Alhamdulillah, satu nikmat yang sangat saya syukuri sebab sebelum ini saya sangat struggle nak mengawal marah kepada anak2 bila mereka melakukan kesalahan.


8. Dikelilingi orang2 yang positif

Di Shaklee, kami dimasukkan ke dalam group WhatsApp dan Telegram bersama ahli Shaklee yang lain. Di situ kami diajar cara berbusiness dan sentiasa berfikiran positif. Alhamdulillah, support group ini banyak memberi semangat untuk saya lebih maju ke depan.

9. Lebih dekat kepada Allah

Dalam support group dan coaching yang dimasukkan, kami selalu diingatkan agar bersangka baik kepada Allah, lebih2 lagi dalam bab rezeki. Kami diingatkan agar solat dhuha sekurang2nya 2 rakaat sehari., membaca surah al-mulk sebelum tidur, membaca mathurat, dan banyak lagi yang saya kira, membuatkan saya lebih dekat dengan Allah alhamdulillah.

10. Bermanfaat kepada orang lain

Kami juga selalu diingatkan agar membetulkan niat kami nak menjual sebab nak tolong orang.. Nak tolong orang jadi lebih sihat, bukan hanya nak kaut keuntungan. Diingatkan juga agar menggunakan medium business ini sebagai jambatan untuk ke syurga. Tidakkah itu matlamat akhir kita? Nak jumpa Allah..

Sebab itu saya suka sangat business saya sekarang. Ia menjadikan hidup saya lebih berkualiti, dan bukan sahaja kehidupan di dunia ini.. harapnya di akhirat juga saya dan anda yang membaca ini di tempatkan di taman2 syurga bertemu dengan Illahi.. Ameen.

Kalau anda nak beli produk Shaklee atau nak masuk ahli macam saya, bolehlah hubungi saya :

http://www.wasap.my/60126830069
Atau boleh click terus di sini untuk beli :

Bazilah
0126830069
SID : 1251677